sunnuntai 6. joulukuuta 2015

Luukku 6 - Itsenäisyyspäivän postaus

Ihanaa Itsenäisyyspäivää! Kuudennen luukun takaa paljastuu postaus mun suhteesta ja ajatuksista Suomen itsenäisyyteen ja Suomessa asumiseen.

Olen niin onnellinen, että Suomi on itsenäinen maa. Täällä on turvallista asua ja ei tarvitse pelätä sotia. (Ainakaan vielä).. Olen niin kiitollinen niille kaikille veteraaneille ja maamme puolesta taistelleille, jotka puolustivat maatamme ja tekivät maastamme itsenäisen. Itsenäisyys ei ole koskaan itsestäänselvyys, vaan sen eteen on jouduttu kauan taistelemaan.
Aina ei osaa arvostaa sitä, millaista Suomessa asuminen on. Valitetaan pienistä asioista ja unohdetaan se, että miten hyvin meillä täällä asiat ovat vaikkapa kehitysmaihin verrattuna. Meillä valtaosalla väestöstä on ruokaa ja katto päämme päällä, ystäviä ja perhe ympärillä sekä koulutus ja työ. Niin paljon huonomminkin meillä voisi mennä.

Olen kiitollinen siitä, että olen suomalainen. Siitä, että äidinkieleni on suomi ja siitä, että asun rauhallisessa maassa ja vielä rauhallisemmalla paikkakunnalla. (Edelliset lauseet eivät silti todellakaan tarkoittaneet loukata ketään ulkomaalaista tai eri kulttuurista tulevaa.) Rakastan vain olla suomalainen <3. Tunnen oloni hyväksi täällä. Suomi on minun kotini. 

Meillä kotona ei koskaan ole Itsenäisyyspäivää juhlittu millään tapaa. Televisiosta ollaan vain iskän kanssa katseltu Tuntematonta sotilasta ja äidin kanssa Linnan juhlia. Tänään mennään samalla kaavalla. Ollaan onnellisia itsenäisen Suomen puolesta <3

suomen_lippu
 Kuva: Google

4 kommenttia:

  1. Tykkään tosi paljon näistä joulukalenteri postauksista <3 Ihanan positiivivinen teksti! Mun pitäis vissiin vähän sivistää itseäni koska en ole ikinä katsonut tuntematonta sotilasta tai linnan juhlia.... :D

    http://kauneudenilluusio.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Nää sun joulukalenteri postauksen on niin ihania! Näit on niin kiva lueskella <3

    http://notttwice.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Nää joulukalenterit on tosi kivoja! Ite oon kans monta vuotta miettinyt toteuttamista, mutten oo vielä uskaltanut :-D

    VastaaPoista
  4. Kiva joulukalenteri sinulla, mutta tuossa lipussa kun lukee että kuva:google niin se ei riitä tekijän oikeuksiin. Google ei omista kuvia ja siksi sieltä ei saa kopioida yhtään kuvaa tarkistamatta kuvan "omistajalta" että sen saa kopioida, samoin myös siinä pitäisi lukea kuvan ottaja eikä google. Sinuna vaihtaisin kuvan johonkin toiseen sillä kopioiminen ilman lupaa on tekijänoikeusRIKOS.

    vinuski.blogspot.com

    VastaaPoista