tiistai 15. syyskuuta 2015

Hiuskosmetiikka - näitä tuotteita käytän hiuksiini

Monella on aina ongelma hiusten kanssa ja nostan myös käden pystyyn tässä asiassa. Harmaita hiuksia minulle tuo juuri omat hiukseni, joita inhoan yli kaiken. Kuitenkin yritän pitää niistä mahdollisimman hyvin huolta ja kerron teille nyt vähän miten minä huolehdin hiuksistani ja mitä tököttejä päähäni oikein laitan.

Pari vuotta sitten olin tyhmä ja blondasin hiukseni. Useat värinpoistot tappoivat hiukseni kokonaan. Näin pari vuotta jälkeen päin hiukset ovat edelleen ihan järkyttävässä kunnossa. Olen yrittänyt vaikka mitä kikkoja, että hiuksiin palaisi edes jonkinlainen elo, mutta eivät ole hoitoaineet eivätkä öljyt vielä tänäpäivänäkään auttaneet. Yritän silti kaikkeni hiusten eteen tehdä ja olen kuluttanut varmaan monta sataa euroa eri shampoisiin ja hoitoainesiin, mutta turhaan.

Ihan ensimmäisenä esittelen teille shampoot mitä käytän. Yleensä pesen hiukseni XZ:n shampoilla, ne ovat halpoja ja ihanan tuoksuisia perusshampoita. Äiti kun ei mitään kalliita laatushampoita suostu ostamaan ja itsellä ei koskaan ole rahaa mihinkään. Tästä shampoosarjasta olen koittanut varmaan jokaista shampoota ja hoitoainetta, mutta eivät hiukset ole siltikään yhtään paremmassa kunnossa. Pääasia on kuitenkin se, että hiuksista tulee puhtaat ja edes hetken vähän terveemmän näköiset.


Eniten mulla on ollut käytössä tämä XZ:n öljyhoitoshampoo, sillä olen hirveän laiska käyttämään mitään erillisiä hiusöljyjä ja kaikenlisäksi ne ovat tosi kalliita. Korvaan öljyt js muut mömmöt sitten tällä shampoolla. Hiuksista tulee kyllä hetkellisesti tosi terveet, tai ainakin ne näyttävät siltä, mutta en ole kuitenkaan huomannut mitään todellista vaikutusta kyseisellä shampoolla hiusten kuntoon.

Minulla on todella ohuet ja hauraat hiukset ja siksipä käytänkin niihin myös tuuheuttavaa shampoota. Tämä shampoo kyllä ajaa asiansa, sillä hiuksista tulee heti paljon tuuheammat ja nutturatkin näyttävät päässä paljon kuohkeammilta.


Saman sarjan mustaherukka-shampoo vahvistaa, korjaa ja kosteuttaa hiuksia. Hiuksista tulee kyllä ihanan tuoksuiset ja puhtaat, mutta mitään muuta vaikutusta en ole koskaan huomannut tätä shampoota käyttäessä.

Hoitoaineena käytän myös XZ:n hoitoaineita, sekä lisäksi minulla on Garnierin Respons-sarjaan kuuluva hiusnaamio. Tuo hiusnaamio on suunnattu erityisen kuiville ja huonokuntoisille hiuksille. Hiuksista tulee kyllä todella pehmeät ja paremman näköiset, mutta ei tuo ole kyllä kaksihaaraisia ja kuivia latvoja millään tavalla korjannut. 



Sitten lopuksi esittelen myös muut hiuskosmetiikat mitä käytän. Kun kiharran hiuksia ja tahdon saada kiharat kunnolla pysymään käytän Lorealin hotcurl suihketta, joka on myös samalla lämpösuoja hiuksille kun niitä kihartaa. Pari suihkausta kiharrettavaan hiustupsuun ja kihara varmasti pysyy myös kun menee ulos. Kuitenkin ISO miinus tässä tuotteessa on se, että hiuksista tulee todella tahmeat ja kiharoita ei pysty kunnolla harjaamaan läpi, kun tuotetta on käyttänyt.

Lakkaa käytän harvoin, ainoastaan vaan silloin kun teen nutturan ja en halua hiusten sojottavan mihin sattuun. Lakkanani toimii Schwarzkopfin got2b lakka, josta olen tykännyt todella paljon. Onhan lakka myös aika hintava, reilu 6 euroa, mutta pitää kyllä hiukset totaalisesti aisoissa.


Suoristaessa ja föönatessa käytän aina hiuksille lämpösuojaa, ettei hiukset kärsisi kuumasta. Lämpösuojanani hiuksille toimii TRESemmén lämpösuojasuihke, joka kyllä hyvin suojaa hiuksia palamiselta. Kaiken lisäksi suoristuksen jälkeen hiukset ovat todella sileät ja kiiltävät!

Hiustenhoitosuihkeena toimii Glissin suihke, joka tekee hiuksista helposti kammattavat ja ihanan tuoksuiset. Minulla on niin takkuiset hiukset aina, että tuo aine on pelastanut minut niin monilta itkuilta takkuja selvittäessä.

Mitenkäs te hoidatte hiuksianne? Kertokaapas mulle vähän vinkkejä millä saada eloa hiuksiin!

10 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus ja tykkään paljon sun blogin ulkoasusta! Itsekin oon joskus käyttänyt noita XZ:n hiustuotteita, mutta ei ollut ihan mun juttu. Nyt oon koukussa Bedheadin shampoisiin ja hoitoaineisiin, suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Voisimpas vaikka joskus kokeillakkin ehdotustasi :)

      Poista
  2. Kiva ja hyödyllinen postaus! Mä oon myös käyttänyt XZ:n shampoita ja hoitoaineita, TREsemmen lämpösuojasuihketta sekä Glissin hoitoainesuihketta. Mun mielestä ne ovat kaikki olleet ihan hyviä. :-) Suosittelisin kokeilemaan kuivashampoota, mikäli et omista sellaista, esim. Biozellilla on aika perushyvä tuote. :-)

    www.therewillbesunshi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että pidit! Olen monesti meinannut ostaa kuivashampoota, mutta koskaan en silti ole saanut aikaiseksi :D

      Poista
  3. Ootko kokeillut XZ:n hoitosuihketta? Tuoksuu aivan ihanalle ja tekee hiuksista sileet ja pehmeet, tuoksuna on suklaa vanilja :-)

    http://matildanieminenmusic.blogspot.se/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kokeillut ja se on kyllä aivan ihanan tuoksuista :)

      Poista
  4. XZ:n tuotteet on kyllä hyviä!:) Mäkin suosittelen kuivashampoon kokeilemista!


    http://eevisi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan ne ihan perushyviä ja paremman puutteessa menee, mutta kyllä silti pesisin hiukseni joillain muilla shampoilla! :D Pitääpä kokeilla tota kuivashampoota :)

      Poista
  5. Voisin varmaan ostaa koko talon täyteen eri hiusaineita, mutta niihin kuluu niin helposti rahaa, että pyrin pitämään mun purkit minimissä :D Tota xz öljyhoitoshampoota pitäis kyl ehkä testata!

    VastaaPoista